Før internettets tid fik medlemmerne i OFA informationer via 4 årlige klubblade, et i hvert kvartal. Her kan du se og læse de tidligere klubblade. For at se bøgerne i fuldskærmstilstand skal du blot trykke på ikonet ⛶ i nederste højre hjørne eller højreklikke og derefter vælge "Fullscreen"
I 2004 tog OFA på besøg i en nærliggende bokseklub, en motocrossbane ved Fynsværket og en reklamefotograf. Desuden kan du læse om Kåres erfaringer med et godt gammeldags storformat filmkamera, et Ebony 4 x 5"...
• Desuden var det et godt år for OFA: Nr. 2 ved "Den Nationale" og nr. 1 i "Fælles Fynske Fotokonkurrence" for andet år i træk.
I 2003 var nogle af overskrifterne i klubbladene "En våd aften i byen", "Ny formand for OFA", "Snyd og bedrag eller kreativ fototeknik?" og "En stinkende fotooplevelse".
• Den nye formand for OFA er faktisk ham vi stadigvæk har og som har haft 20 års jubilæum her i 2023.
I 2002 skete der meget nyt i OFA. Læs f.eks. om "OFA's hjemmeside får nyt design", "Lomografi for sjov", "The Golden for første gang i Odense" og "Fra analog til digital".
• Ja, i 2002 havde vi allerede været et par år på nettet og der var så småt begyndt at være et skifte fra analog til digital teknik.
I 2001 var et af de store emner, under eventuelt på generalforsamlingen, hvorvidt "standardsmåkagesortimentet" skulle erstattes med wienerbrød. Det faldt ikke i forsamlingens smag, til gengæld blev det indført, at åbne dørene kl. 19.00 således, at der blev tid til uformel snak inden starten på klubaftenen klokken 19.30.
Af andre vigtige ting kan nævnes: • Ebbe kunne i klubbladet nr. 1 fortælle, at OFA året før var blevet klubmester i Fælles Fynske. • OFAs historiebog tilbage fra 1899 blev fundet. (Juli kvartal) • En opfordring fra Egon Aarenstrup, som desværre ikke er i denne verden mere: "Jeg tror vi skal ud i de små byer, fotografere de små nærbutikker og miljøer - ellers ender vi alle sammen i de store centre med hver vores digitalkamera. Så har vi jo ikke minderne om at fremkalde i fixer!" (Oktober kvartal)